86.8% penduduk menyokong Lebuhraya EKVE dibina .





KUALA LUMPUR  : Memandangkan berita baru-baru ini dan prosiding yang melibatkan Lebuhraya Lembah Klang Timur atau EKVE, yang EKVE Sdn Bhd ingin secara rasmi menangani beberapa perkara yang memerlukan perhatian pihak berkepentingan.

Selaras dengan kepercayaan kita untuk menjadi pemaju lebuh yang bertanggungjawab, kita mempunyai, dan terus mempunyai interaksi rapat dengan penduduk yang tinggal berhampiran Taman Rimba Ampang. interaksi kami adalah dalam bentuk tetap muka-ke-muka kemas kini kepada penduduk. Kami sangat bersyukur dengan tahap sokongan yang telah ditunjukkan untuk projek kami dan komunikasi yang berterusan kami.

EKVE ketat memastikan bahawa kita adalah titik sentuh, berkomunikasi kemajuan pembangunan kepada penduduk.

Sebagai sebahagian daripada proses kelulusan kami, kami telah menjalankan kajian pendapat awam itu yang keputusan menunjukkan tahap sokongan yang kuat dengan lebih daripada 86.8 peratus memihak kepada lebuh raya. Kami tetap dan akan terus menjadi koperasi, menjaga berhampiran dengan inisiatif masyarakat setempat dengan memastikan permintaan mereka dipenuhi dan kebimbangan ditangani.

Dalam perancangan, kami akan melibatkan pelbagai pihak yang berkepentingan dalam projek-projek termasuk media untuk menjadi sebahagian daripada inisiatif kami dalam memastikan ketelusan dan kredibiliti dalam aliran kerja EKVE. Kami juga sedang berusaha untuk program melanjutkan alamat dan bertindak penyelesaian yang menyeluruh terhadap isu-isu yang dibawa ke perhatian oleh pihak berkepentingan langsung lain EKVE. Inisiatif-inisiatif ini akan diumumkan dalam masa terdekat.

EKVE juga ingin menyatakan bahawa Taman Rimba Ampang tidak pernah ditutup kepada pelawat dan masih terbuka untuk kegunaan rekreasi.

lebuh raya merentasi sepanjang pinggir Taman Rimba Ampang dan seperti penutupan tidak ketat perlu untuk memudahkan pembinaan EKVE. EKVE Sdn Bhd telah teliti memastikan semua perancangan dan kerja-kerja yang dilakukan dengan kawalan kualiti tertinggi dalam fikiran, dan berasaskan kepada pelan pembangunan yang diluluskan oleh pihak berkuasa yang berkaitan.

Sebagai sebahagian daripada usaha tanggungjawab sosial (CSR) korporat kami, kami telah mencadangkan kepada pihak berkuasa negeri untuk menaik taraf Taman Rimba Ampang, sama sekali ditanggung oleh kami. Pada masa ini, keadaan Taman Rimba Ampang telah mencapai suatu keadaan di mana ia menyusahkan untuk mereka yang ingin menikmati kemudahan dan keindahannya. Berkenaan dengan kerja-kerja pembinaan, program kerja-kerja kita sekarang tidak melibatkan dan tidak memerlukan penutupan Taman Rimba Ampang.

EKVE Sdn Bhd ingin mengucapkan terima kasih semua pemegang kepentingan utama kami atas sokongan dan keprihatinan mereka. Kami juga ingin memberi jaminan bahawa pembangunan dengan tegas mematuhi peraturan yang telah ditetapkan di dalam usaha untuk menyediakan berdaya maju manfaat jangka panjang dan penyelesaian kepada penduduk di kawasan itu dan pengguna masa depan lebuh raya berkenaan.

Comments

Popular Posts